onsdag 17 mars 2010

på g

Vi är på väg.
Men innan vi kom iväg hände följande:


Jag fick vänta i Sunne i två timmar innan bussen hem gick.
Sen kom jag hem.
Baxade mig upp för backen med all packning.
Pannan hade stannat.
9 grader i huset.
Jag höll god min (!) och sotade ur pannan och gjorde allt rätt.
Satte igång och efter några minuter började det ryka.
Nåt infernaliskt.
Jag slängde mig på strömbrytaren. Av.


Ringde jag min hyresvärd.


Jag gick upp och packade om.
Kom ner tillbaka i källaren när min hyresvärd kommit.
Det var som att komma in i tungrök. Fast röken låg från golv till tak.


Så nu sitter jag i bilen helt inrökt och luktar herrparfym.
(Skulle smyglåna min svägerskas parfym för att slippa all brandrök och
lyckades inse, efter att ha sprutat för många ggr, att DKNY var för
män och var min brors. Det är därför den heter DKNY Man)


Sälen här åker vi!
i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar