tisdag 23 mars 2010

Imponerad.

Förr blev jag imponerad och inspirerad av människor som var duktiga
och talangfulla.
De som sjöng som gudinnor eller dansade som gudar.
Och det är jag fortfarande, tro mig.
Men det som imponerar mer med de som är så duktiga är genomarbetat
material.
Oavsett om man är skådespelare, musiker, föreläsare eller vad det nu
kan vara.
Det tyder på en oerhörd professionalism att vara så insiktsfull att
man förstår vikten av ett genomarbetat material.


Vi jobbar alla olika.
Vissa finner konsten att kunna improvisera i alla stunder utan
förberedelse som den mest magiska.
Jag finner konsten att ta fram material, jobba genom det och sedan
framföra detta med känsla och ett visst mått av improvisation som det
riktigt magiska.
Så vill jag jobba.


Föreställningen var riktigt magisk. Tror inte jag behöver säga mer än
så. Ni förstår.


Och. Tänk er för.
Nästa gång ni hör rasistiska, nedsättande skämt om vem det än må vara.
Välj om du vill skratta eller inte.
Make a statement.
God damn it.


i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar