söndag 20 december 2009

Jag är tomten. Och kramerskan.

Igår hade jag en superdag.
Låtskrivarträff med Gaby som verkligen har potential att bli min partner.
(By the way, she lived fab.)

Jag och Chris shoppade julisar.
Som fan.
Första affären resulterade i 7-8 påsar.
Efter att ha vakuumpackat klapparna i en timme lyckades jag krympa antalet handtag att hålla koll på.

Vakuumförpackad klappdrottning a.k.a Tomten.


Den förföriska doften av våfflor i Kungsträdgården fick oss nästan att falla för frestelsen.
Men icke.

Kvällen fortsatte på Grodan med Linda Ö.
Vi träffades på fältartistkursen i somras och hon är grym.
Vi är av samma skrot och korn..
Vi kunde verkligen förstå varandra.
Vi är nog släkt i ett tidigare liv.
Som sagt. She's grum!

Vi hookade upp med en kompis till henne. Erik.
Linda beskrev honom som tjejtjusaren.
Tjejtjusare är ett intressant ord.
Jag och tjejtjusare kan gå jättebra ihop. 
Eller inte.

Han visade sig vara en trevlig människa med en hel del vett och sans.
Efter att mamman i Linda och Eriks HD-vänner bestämt hemfärd var det vi kvar.
Vi åt cheeseburgare.
Drack thé.
Och diskuterade kvadranter, personlig utveckling och förhållningssätt.

Jag berättade om mitt framtida programledarjobb i P4.
Han berättade om sitt dåtida programledarjobb i The Voice.
Jag sa att jag avskydde "kommersiella" radiopratare.
Det finns inga som kan prata så snabbt och mycket under så kort tid.
Och inte säga ett enda vettigt ord.
Han började gråta.
Jag sa: Men du..? Jag har ju aldrig hört dig, du kan ju säkert..
Jag hejdade mig och insåg att jag redan trampat i fällan.

Han addade mig på facebook förut.
Så enligt mina beräkninga är vi nu vänner.
Trots missödet.
Och, jo, han grät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar