måndag 7 december 2009

Cashflow - visdomsord. Läs. Begrunda. Tjäna pengar!


Hemma igen. Har flyttat in i mitt hus igen äntligen!
Jag började dagen med att sova. Länge. 
Och sen gick jag. Förvånad över att det fortfarande är varmt ut.

Sen har jag ägnat mycket av dagen åt att läsa. 
CASHFLOW Quadrant heter boken och den är helt hopplöst intressant.

Ni vet, man läser en bok och stryker under några visdomsord om man har tur. 
I den här boken fullkomligt haglar det av wisdom. 
Den är smart men, framförallt, så otroligt enkel.
Tänk att så många är så fullkomligt uppe i sina mönster av traditionella och "trygga" anställningar att de inte kan se friheten lite längre bort.

Gör som jag:
Läs boken.
Begrunda. (Jo. Den gamla trygga anställningen med pension tillhör industriåldern, inte informationsåldern vi är inne i nu.)
Ta till dig.
Och börja, för fan, tjäna pengar. (Ursäkta min svåra svordom men den är faktiskt på sin plats)

Qashflow Quadrant - Robert T. Kiyosaki.

/ miss Cashflow-to be

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar