lördag 13 februari 2010

Radion, rally och förlåt.

Jag börjar med förlåt.
Jag skäms. Och har haft ångest senaste månaden.
När jag själv går in och läser nån annans blogg eller kollar in en hemsida blir jag skitirriterad när den inte är uppdaterad.
Och nu har jag gjort det själv.
En månad sen sist.
Jag har plågats nog nu. Release me of my burdens.
Förlåt.

Jag älskar radio!
Har haft så galet kul sista månaden.
Jag och Sven kickar igång förmiddan mellan 10 och 13.
Senaste veckan skrattade jag så jag grät varenda dag.

Jag skulle sända för första gången i veckan. Alltså ha koll på alla rattar, reglar, skärmar, låtar, sekunder, minuter. Ja, ni förstår.
Innan nyheterna kommer min favoritfras: "Det här är Sveriges Radio Värmland. Kort paus. I p4".
Precis innan det drar man en signatur.
Alltså: Signatur, "Det här är Sveriges Radio Värmland. I p4", Nyhetsregel upp.
Precis i signatuern säger övervakare Sven: Har du dragit upp nyhetsregeln?
Ina: Panik.
Jag skuttar fram och tillbaka som en ekorre mellan reglarna och det slutar med att jag får fram:
"Det här är Värmland... Eh.. Lång paus."
Det perfekta sättat att behålla jobbet på.

Jag på Rallyt.

Rally Sweden är i full gång och jag sände från serviceplatsen igår.
Det gick fort.
Jag har bestämt mig.
Jag ska börja köra Rally.
Och har jag bestämt mig för nåt. Då blir det så.

Ina välkomnar sig själv tillbaka i cyberrymden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar