måndag 15 februari 2010

Vi har en mus.

Nej det är ingen ny upptäckt jag gjort på mig själv.
Vi fikade på radion i morse med några kollegor som håller till i samma hus. Trevliga kollegor.
En av dessa, trevliga, kollegor råkade riva ner grejor som stod ovanpå kylen.
Bland annat lite bröd osv.
Då kom Sven och förbarmade sig över det bröd som legat längst in som visade sig vara gammalt.
"Det tar jag med till djuren."
Våra samtal med kollegorna, de trevliga, fortsatte.
Och helt plötsligt kommer det en mus flygandes genom rummet.
Skrik fyllde rummet, av ung som gammal, man som kvinna.
Vi har numer ett husdjur.
Vi gissar att han/hon har hittat ett hem under kylen.

Och ja. Mina kollegor har kontakter. Det är därför jag skriver trevlig varje gång de nämns.

Jag kollar in Starwars ikväll. Rymdimperiet slår tillbaka.
Ska göra ett gig framöver med Starwars-tema så jag behöver en reminder.
Det gjordes bra filmer på 70-talet, I must say.

"Mitt under en våldsam ljussvärdsduell mot mörkrets herre, ställs Luke inför den fruktansvärda sanningen om sitt förflutna..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar