måndag 23 november 2009

Utarbetad

På schemat igår stod rep.
Repet ställdes in, jag omvärderade min söndag på ett ögonblick.
Varför?
För att hjälpa en vän i nöd.
Han, för det var en han (behöver inte ha något med genus att göra), behövde hjälp med inredning inför fotografering inför sälj inför flytt.

Klockan fyra började vi. 
Matte, som han kallas, hade fått en lista av en home-stylist med allt som skulle ändras.
Vi handlade som galningar. 
"Köp färska kryddor och ställ i plåt- eller silverkrukor." Kändes som det viktigaste på hela listan.
Sen började jobbet.
Att få undan miljoner (jag vet att det var miljoner) grejor som inte längre får vara kvar men som det inte finns någonstans att lägga. 
Borde det inte ingå i homestylistens jobb att berätta var man kan lägga grejorna?
"Flytta ut den stora puffen (för att få mer rymd) och ställ den i grannens extra-sov-rum till höger om sängen."

Klockan två inatt var vi klara.
Zzz.

Uppe med tuppen var jag idag för att ta mig an projektvecka med kids i en skola i Sunne.
Det finns faktiskt oerhört många sköna, roliga och oerhört energirika knippen.
Vi hade kul.
"Får man öva på rasten"? Det är ett bra betyg.

Lördag.
Världens bästa dag.
Solen.
Världens bästa sol.
Världens bästa sol.

Nu ska jag ge mig i kast med min karriär.
Jobba jobba jo-obba!
En smackande måndagskyss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar