fredag 20 november 2009

Upp!

P4:s SvennieBoy (Internt nickname) och jag kom överens och vi har (inofficiellt ! )  nu börjat vårt samarbete.
Han visade mig mycket pedagogiskt hur man använder en whiteboard uppdelad i flera fält.
Varje fält visade en tid och en dag. Mycket liknande diagram faktiskt. 
Varje fält ska alltså fyllas för att inte radion ska bli tyst.
Det är alltså vad vi ska jobba på framöver för att kunna sända ett helt program.
Och lära mig det tekniska kring sändandet. 
Reglar, rattar, datorer, program, några reglar och tusen  just-in-case-allt-det-här-kommer-dö-av-blixten-så-gör-du-så-här-alternativ.
No probs med andra ord.

Krille A och jag sjöng. Jag beundrar oss när vi sjunger "something stupid like I love you". 

TeaterBiografen, vår älskade pärla mitt i Sunne.
Lill-Scheli och Cico (Interna nicknames. Vänj er snabbt.) fixade biljett och kioskförsäljning medan jag höll koll på läget och agerade biljettrivare inför vår premiär av animerade filmen "Upp".
Den var riktigt bra. 
Den tar upp bra ämnen. Huvudrollen var en gammal man. En härlig man. Hade jag varit lite äldre hade jag varit kär.
Se den.
Lill-Scheli (Kornelia), Cico (Niclas-lägg stavningen på minnet)

Chickenstew at Rita's! Fantastic!

Varma natthälsningar från landet..
i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar