fredag 2 april 2010

Landet

Jag älskar landet.
Hör här:


Långfredag och i princip obefintlig kollektiv trafik.
18.00 Jag kommer på att jag ska (trots min förkylning) åka till
Karlstad för att kolla in en nystartad inomhusfestival på
Nöjesfabriken (det stora kalaset).
18.01 Jag ringer en lokal taxi som jag känner lite (va fan vi känner
alla varann här) och frågar om de kan stanna och plocka upp mig
utanför mitt hus istället för 5 km norr om mig eftersom jag annars
inte hinner pga min sena framförhållning. (bakgrundsfakta: tåget har
pga tjällossning ersatts med taxi en månad)
18.02 jag får numret till chauffören med hälsningen "häls frå mig
sö löser lä sig".
18.03 Det löser sig.
18.04 Jag far med bilen som ett schwisch genom fryksdalen.
18.33 Framme i huset. Packar.
18.45 Sitter i taxin som ersätter tåget t Sunne där tåget ersätter
taxin.

Den som någonsin kallar mig oeffektiv ska få på nöten med det här
inlägget.

Tänk. Det här hade aldrig gått med ett leende i Sthlm.
Tro mig.
Jag har testat.
Älskar landet. Som sagt.

I


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar